PYBS Taban Puanları 2017

Parasız Yatılı Bursluluk Sınavı (PYBS) Taban Puanları diye bir şey YOKTUR, her sene belirlenen kontenjanlara göre değişmektedir puanlar. Ancak geçtiğimiz sene yapılan PYBS sınavı sonucu kaç net kaç puan getirir gibi örnek tabloları aşağıda sizlere fikir vermesi için paylaştık.

PYBS NEDİR?
PYBS her yıl Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 5, 6, 7, 8, 9, 10 ve 11. sınıf öğrencilerine yönelik yapılan sınavdır. MEB tarafından belirlenen kontenjanlara göre her yıl yapılan sınav sonucunda; öğretmen çocuklarına, korunmaya muhtaç çocuklara ve bulunduğu yerde okul olmayan öğrencilere verilen burs ve ücretsiz olarak yatılı pansiyonda kalmaya hak kazanma sınavıdır. 

PYBS TABAN PUANLARI
PYBS belli bir taban puanı yoktur. MEB'in belirlediği kontenjanlara göre sınav sonucunda başarı sıralamalarına göre değişir. Yani PYBS kazanmak için kaç puan almak gereklidir sorusuna net bir cevap verme imkanı yoktur. Geçtiğimiz yılın taban puanlarını aşağıda paylaştık fakat bu sene için PYBS taban puanları aynı olur anlamına gelmez. MEB'in ayırdığı kontenjanlara göre her sene PYBS puanlarının değişebileceğini lütfen unutmayın.

PYBS KİMLER GİREBİLİR?
Parasız Yatılılığa veya Bursluluğa Yerleştirme Sınavına 5, 6, 7, 8, 9, 10 ve 11. sınıf öğrencileri katılabilir fakat örgün eğitimde okumak şartıyla ve e-Okul sisteminde kayıtlı olması gerekir. PYBS sınavına açıköğretim lise, ortaöğretimde okuyan öğrenciler ve tutuklu, hükümlü öğrenciler katılamazlar.

PYBS KONTENJAN TÜRLERİ NELERDİR?
Parasız Yatılı Bursluluk Sınavı için 4 kontenjan türü vardır. Bunlar; Öğretmen Çocuğu Kontenjanı, Okul Yok Kontenjanı, Korunmaya Muhtaç Çocuk ve Diğer Çocuk Kontenjanı'dır.

PYBS BAŞVURU NASIL YAPILIR?
Başvuru işlemleri  www.meb.gov.tr, www.odsgm.meb.gov.tr veya e-okul.meb.gov.tr internet adreslerinden yapılmaktadır.

PYBS SINAVI KAÇ SORUDAN OLUŞUYOR?
Parasız Yatılılığa veya Bursluluğa Yerleştirme Sınavı: 5, 6, 7, 8, 9, 10 ve 11. Sınıflar için 25 Adet Türkçe, 25 Adet Matematik, 25 Adet Fen ve 25 Adet Sosyal Bilgiler sorusu olmak üzere toplam 100 sorudan oluşmaktadır.

PYBS KAZANMAK İÇİN KAÇ NET YAPMAK GEREKİR?
Bu sorunun cevabı değişmekte olup son yapılan sınavlar sonucunda gerçekleşen birkaç örnek verelim, tabi bunların her sene değişebileceğini unutmayınız. PYBS kaç net kaç puan eder? PYBS Kaç netle kazanılır?


5. Sınıf PYBS Kaç Net - Kaç Puan
Ders                      Net Sayısı
Türkçe                   23
Matematik              16
Fen Bilimleri           14
Sosyal Bilimler        24
Toplam Net             77
Alınan Puan         426,35
Sonuç:                 Kazanamadınız

6. Sınıf PYBS Kaç Net - Kaç Puan
Ders                     Net Sayısı
Türkçe                  24
Matematik             22
Fen Bilimleri          20
Sosyal Bilimler       24
Toplam Net            90
Alınan Puan         469,298
Sonuç                  Kazandınız

7. Sınıf PYBS Kaç Net - Kaç Puan
Ders                     Net sayısı
Türkçe                  22
Matematik             23
Fen Bilimleri          20
Sosyal Bilimler       24
Toplam Net            89
Alınan Puan         457,06
Sonuç                  Kazandınız



           PYBS 5, 6, 7, 8, 9, 10, ve 11. SINIFLAR TABAN PUAN TABLOSU


PYBS SINAVI HAKKINDA SORU VE GÖRÜŞLERİNİZİ AŞAĞIDA BULUNAN YORUM FORMUNDAN BELİRTEBİLİRSİNİZ.

Yorumlar

  1. off çok sitresliyim yaa

    YanıtlaSil
  2. yani 7.sınıflar 80 net yapsa alabiliryor mu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hangi kontenjana dahil olduğunuza göre değişir bu durum. Eğer herhangi bir önceliğiniz yoksa 90 net civarı yapmanız gerekmektedir tahminimce.

      Sil
    2. benim kızım 90 netle kazanamadı maalesef

      Sil
    3. Benim kızım 459 puanla kazanamadı malesef

      Sil
  3. bu sene giricem inşallah ve çok heyecenlıyım ve bunlardan hiç anlamam 5.sınıf öğretmen çocuğu konteyjanında toplam kaç net yapmamız gerekiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 70 net ve üzeri yapmanız işinizi kolaylaştıracaktır.

      Sil
    2. zaten öğretmen çocukları bizden üstün onlar 177 alsın kazansın biz 419 ohh adalete bak

      Sil
    3. ben 425 puanla kazanamadım ki 419 alan nasıl kazansın ?

      Sil
    4. 440 puan kazanamadı

      Sil
    5. benim kızım 88 net ve 459 puanla kazanamadı malesef

      Sil
  4. kaç soru var 6. sınıf

    YanıtlaSil
  5. 7. sınıfta ki biri mesela 20 yanlış yaptı kazanır mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok zor, 15'ten fazla yanlış işinizi zora sokacaktır.

      Sil
  6. bugün bende sınav oldum bu ne biçim kardeşim. öğretmen çocuğu değilim %100 hakkkkkksızzzzlllıııııııkkkk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bencede çok haklısınız çok büyük bir haksızlık öğretmen çocukları sallasa zaten alır birde şu var öğretmenlerin maaşı zaten yüksek birde neden onların çocuklarının puanı düşük hem zaten anne veya baba öğretmen illaki öğretebilir çocuğuna ÇOOOOOK BÜYÜK HAKSIZLIKK...

      Sil
  7. 13 yanlış 5 boş kazanabilirmiyim 5.sınıf

    YanıtlaSil
  8. 8. sınıf taban puanını biliyor musunuz

    YanıtlaSil
  9. 464 aldım kazanamadım neden

    YanıtlaSil
  10. 433 puanla kazanamadım nasıl oluyor

    YanıtlaSil
  11. benim puanım 7. sınıf pybs puanım 464,844 sizce kazandım mı kazanmadım ama 450 puan olanlar kazandı ne yapabilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. buna yetkili bilir kişi cevap versin. bizlerde aynı durumdayız

      Sil
  12. benim pybs sonuç 7. sınıf 464,844 sizce kazandım mı kazanamadım ama 450 puan alan birisi kazanmış üstte de örneği var ama ben kazanamadım

    YanıtlaSil
  13. 7.sınıf taban puan kaç?? 464 puanla kazanamadım

    YanıtlaSil
  14. ben 457 kazanamadım 7.sınıfım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. istediklerine kazandın istemediklerine kazanmadın yazıyorlar

      Sil
  15. 452 aldım kazanamadım 5.sınıfı taban puanı kaç

    YanıtlaSil
  16. 447 puan aldı benim oglan kazanmadı

    YanıtlaSil
  17. 7. sınıf 447 puan kazanmadım taban puan kaç acaba

    YanıtlaSil
  18. 423 puan aldım 6. sınıfın taban puanı 419 nasıl kazanamıyorum

    YanıtlaSil
  19. 7.sınıfa gidiyorum 437.457 puan aldım taban puanın 409.379 olmasına rağmen kazanamadınız yazıyor. Neden?

    YanıtlaSil
  20. büyük ihtimalle taban puanları yükselmiştir.yukarıda öğretmen çocuğundan filan bahsedilmiş ama öğretmen çocuklarına her yıl toplam kontenjanın sadece %5'lik kısmı ayrılır.

    YanıtlaSil
  21. Arkadaşlar ben yemin ederim ki 500puan aldım annem ve babam ödül olarak yurt dışına gönderiyor hemde 5.sınıfım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ailen zengin ki yurt dışına gönderiyor peki bu sınava nasıl başvuru yaptınız onu anlamadım

      Sil
  22. öğretmen çocukları neden torpilli oluyo😞😈👎

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Adınızın görülmesini istemiyorsanız yorumlama biçiminden Anonim'i seçiniz. Adınızla yorum yapmak isterseniz yorumlama biçiminden Adı/Url'yi seçiniz. Url boş bırakabilirsiniz.