KTO Karatay Üniversitesi Hakkında Bilgi ve Yorumlar

KTO Karatay Üniversitesini tercih etmeyi düşünen ve hakkında bilgi edinmek isteyen öğrenci, öğretim görevlisi, memurlar vb. için genel tanıtımı, tarihçesi, ulaşım, burs olanakları ve şartları, öğretim ücretleri, beslenme, barınma ve yurt olanakları gibi bilgiler vermeye çalışacağız. Konya KTO Karatay Üniversitesi hakkında soru sormak veya yorum yazmak isterseniz sayfanın aşağısında bulunan yorum gönder bölümünden soru veya yorum yazarak sayfamıza katkıda bulunabilirsiniz.

KTO Karatay Üniversitesi Hakkında Genel Bilgiler

2005 yılında kuruluş çalışmalarına başlanan Konya Ticaret Odası Karatay Üniversitesi, Konya Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı tarafından Konya'nın ilk vakıf üniversitesi olarak eğitim hayatına başlamıştır. KTO Karatay Üniversitesi ilk öğrencilerini 2010-2011 Eğitim Öğretim yılında kabul etmiş ve ilk mezunlarını Haziran 2013 ’te vermiştir.

Böylelikle 134 yıllık tarihiyle Osmanlı son döneminin ve Cumhuriyet yıllarının canlı tanığı olan Konya Ticaret Odası, KTO Karatay Üniversitesi ile sahip olduğu hafızayı 8 yüzyıl öncesine taşımıştır.


Konya Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı tarafından 07 /07/2009 tarih ve 27281 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 2547 sayılı Yüksek-öğretim Kurumları Teşkilat Kanunu’na 5913 Sayılı Kanun’un 1. Maddesi ile eklenen Ek 113. Madde ile kamu tüzel kişiliğine kavuşarak Konya'nın ilk vakıf üniversitesi olmuştur.


Konya’da Konya Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı tarafından 2547 sayılı Yüksek-öğretim Kanununun vakıf yüksek öğretim kurumlarına ilişkin hükümlerine tabi olmak üzere, kamu tüzel kişiliğine sahip KTO Karatay Üniversitesi adıyla bir vakıf üniversitesi kurulmuştur.


KTO Karatay Üniversitesi Fakülte ve Bölümleri

Fakülteler
Hukuk Fakültesi
Mühendislik Fakültesi
İşletme ve Yönetim Bilimleri Fakültesi
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Tıp Fakültesi

Yüksekokullar

Sağlık Bilimleri Yüksekokulu

Meslek Yüksekokulları

Adalet Meslek Yüksekokulu
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu

Enstitüler

Fen Bilimler Enstitüsü
Sosyal Bilimler Enstitüsü
Sağlık Bilimleri Enstitüsü

Koordinatörlükler

İngilizce Hazırlık
Erasmus Koordinatörlüğü

Konaklama İmkanları

Öğrencilere en iyi şartlarda hizmet vermeyi görev edinmiş olan KTO Karatay Üniversitesi Kız ve Erkek Konuk evleri, 1+1 ve 2+1 stüdyo dairelerden oluşmaktadır. Öğrencilere farklı fiyat kategorilerinde tek, çift, üç ve dört kişilik oda alternatifleri sunulmaktadır.

Öğrencilerin yurt yaşamlarını kolaylaştırmak ve rahatlarını sağlamak amacıyla 1+1 ve 2+1 dairelerde yatak veya ranza, elbise dolabı, çalışma masası, kanepe gibi temel mobilyalar ile mutfakta buzdolabı, ocak, fırın bulunmakla birlikte kahvaltı salonu, çamaşırhane, ütü odası, çalışma ve ziyaretçi odaları öğrencilerin ortak kullanımlarına sunulmuştur.


Üniversiteye Ulaşım

Üniversite, Konya Adalet Sarayı'na, Mevlana Müzesi'ne ve Kültür Merkezlerine oldukça yakın bir konumda bulunmaktadır. Konya'nın muhtelif semtlerinden gelerek kampüs önünden geçen 7 farklı dolmuş ve belediye otobüsü ise öğrencilere ulaşım sağlanmaktadır. Üniversiteye yürüme mesafesinde olan Adalet Parkı, öğrencilerin sosyal ve kültürel etkinliklerini yapabilmelerine olanak sağlamaktadır. Konya-Ankara, Konya-Eskişehir, Konya-İstanbul hızlı tren hatları ile ulaşım imkanları daha da gelişmiştir. Hali hazırda İstanbul’dan Konya'ya en az altı uçuş yapılmaktadır.

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ TABAN PUANLARI İÇİN TIKLAYIN


KTO Karatay Üniversitesi İletişim Bilgileri

Telefon: 4441251
Fax: 0332 2020044
Web: www.karatay.edu.tr
E-posta: bilgi@karatay.edu.tr
Adres: KTO Karatay Üniversitesi Rektörlüğü Akabe Mah. Alaaddin Kap Cad. No: 130 Karatay/KONYA
Rektör: BAYRAM SADE

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ HAKKINDA BİLGİLENDİRİCİ YORUMLARINIZI VEYA SORULARINIZI AŞAĞIDA BULUNAN YORUM FORMUNDAN PAYLAŞABİLİRSİNİZ.

Yorumlar