Koç Üniversitesi Hakkında Bilgi ve Yorumlar

Koç Üniversitesini tercih etmeyi düşünen ve hakkında bilgi edinmek isteyen öğrenci, öğretim görevlisi, memurlar vb. için genel tanıtımı, tarihçesi, ulaşım, burs olanakları ve şartları, öğretim ücretleri, beslenme, barınma ve yurt olanakları gibi bilgiler vermeye çalışacağız. İstanbul Koç Üniversitesi hakkında soru sormak veya yorum yazmak isterseniz sayfanın aşağısında bulunan yorum gönder bölümünden soru veya yorum yazarak sayfamıza katkıda bulunabilirsiniz.

Koç Üniversitesi Hakkında Genel Bilgiler
Koç Üniversitesi, 1993 yılında İstanbul'da eğitime başlamış olan bir vakıf üniversitesidir. İlk başlarda İstinye'de eğitim veren okul, 2000 yılında, Rumelifeneri yolu üzerindeki kalıcı kampüsüne taşınmıştır ve faaliyetlerine 400 öğretim üyesi ve 6.000 öğrenciyle burada devam etmektedir. Üniversite, İnsani Bilimler ve Edebiyat, İktisadi ve İdari Bilimler, Fen, Mühendislik, Hukuk ve Tıp Fakülteleri ve Hemşirelik Yüksek Okulu ile eğitim sunan Koç Üniversitesi, 22 lisans, 27 yüksek lisans ve 13 doktora programı ile eğitim vermektedir.

Koç Üniversitesi, Vakıf üniversiteleri arasında yıllık lisans öğrenim bedelinin en yüksek olduğu 2 üniversiteden (Koç Üniversitesi ve Sabancı Üniversitesi) bir tanesidir. 2015 yılı itibarıyla Koç Üniversitesi'nde bir yıllık eğitim ücreti 55.000 TL'dir. Tıp Fakültesi ise 76.000 TL'dir fakat Tıp Fakültesi'ne burssuz öğrenci alınmamaktadır.


Koç Üniversitesi Fakülte ve Bölümleri

İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Fen Fakültesi
İnsani Bilimler ve Edebiyat Fakültesi
Mühendislik Fakültesi
Hukuk Fakültesi
Tıp Fakültesi
Hemşirelik Fakültesi
İşletme Enstitüsü
Fen Bilimleri ve Mühendislik Enstitüsü
Sosyal Bilimler Enstitüsü
Sağlık Bilimleri Enstitüsü

İngilizce Hazırlık Programı (ELC)

İngilizce Hazırlık Programı, Koç Üniversitesi'nin lisans veya İşletme Enstitütüsü programlarından birine girmiş, ancak programın gerektirdiği İngilizce dil bilgisine sahip olmayan öğrenciler için İngilizce eğitimi vermektedir. İngilizce Hazırlık Programı ayrıca, Hemşirelik Yüksek Okulu'nda verilen İngilizce programını da hazırlar. Her yıl yaklaşık 500 öğrenci İngilizce Hazırlık Programına başlar.

Kampüsler

Koç Üniversitesi ana kampüsü Rumelifeneri, Sarıyer’dedir. Üniversite’nin ayrıca Zekeriyaköy’de Batı Kampüsü, İstinye’de İstinye Kampüsü, Beyoğlu'nda ANAMED ve Nişantaşı’nda Hemşirelik Yüksekokulu bulunmaktadır.

Kültür, Sanat ve Spor

Koç Üniversitesi’nde yıl boyunca sürekli olarak çok sayıda kültür, sanat ve spor faaliyetleri düzenlenmektedir. Üniversite’nin ana kampüsünde tam donanımlı bir Spor Merkezi ve 370 kişi kapasiteli Sevgi Gönül Kültür Merkezi (SGKM) , Beyoğlu’nda ANAMED ve Ankara’da VEKAM bulunmaktadır.

Sosyal Hizmetler

Öğrenci odaklı bir eğitim anlayışına sahip olan Koç Üniversitesi’nde 5180 öğrenci bulunmaktadır. Koç Üniversitesi 2.786 kişilik (lisans ve lisansüstü) yurt kapasitesine sahiptir. Böylece öğrencilerin yüzde 60’ı yurtlarda kalmaktadır. Bu çerçevede Üniversite, öğrencilerin kampüste ihtiyaç duyabilecekleri her tür sosyal hizmeti (Yurtlar, yemekhane, market, kuaför, kuru temizleme, banka, PTT, Sağlık Merkezi vb) sunmaktadır.

Lisans Eğitim Ücreti

Koç Üniversitesi’nde eğitim-öğretim ücrete tabidir. 2016-2017 ders yılında yerleştirilen öğrenciler için eğitim-öğretim ücreti Tıp Fakültesi dışındaki programlar için KDV dahil 55.000 TL’dir; Tıp Fakültesi 2016-2017 ders yılı eğitim-öğretim ücreti KDV dahil 76.000 TL olarak belirlenmiştir. Yabancı Dil Hazırlık Programı ücreti tüm bölümler için (Tıp fakültesi dahil) KDV dâhil 55.000 TL’dir.

2016-2017 ders yılında Koç Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde öğrenciler tam burslu veya yarı burslu olarak öğrenim göreceklerdir. Tıp Fakültesi’ne burssuz öğrenci kabul edilmeyecektir. Yıllık öğrenim ücreti Güz ve Bahar yarı yıllarındaki dersleri kapsar ve ücretlerin yarısı Güz Yarıyılı başında, geri kalanı Bahar Yarıyılı başında ödenir. 
Lisans eğitim ücreti yemek, yurt, kitap ve ulaşım giderlerini kapsamaz.

KOÇ ÜNİVERSİTESİ TABAN PUANLARI İÇİN TIKLAYIN
KOÇ ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENİM ÜCRETLERİ ve BURSLAR İÇİN TIKLAYIN
Koç Üniversitesi İletişim Bilgileri
Telefon: (212)3381000
Fax: (212)3381248
Web: www.ku.edu.tr
E-posta: rektor@ku.edu.tr
Adres: Koç Üniversitesi, Rumelifeneri Yolu, 34450, SARIYER, ISTANBUL
Rektör: UMRAN SAVAŞ İNAN

KOÇ ÜNİVERSİTESİ HAKKINDA BİLGİLENDİRİCİ YORUMLARINIZI VEYA SORULARINIZI AŞAĞIDA BULUNAN YORUM FORMUNDAN PAYLAŞABİLİRSİNİZ.

Yorumlar