İstanbul Kültür Üniversitesi Hakkında Bilgi ve Yorumlar

İstanbul Kültür Üniversitesini tercih etmeyi düşünen ve hakkında bilgi edinmek isteyen öğrenci, öğretim görevlisi, memurlar vb. için genel tanıtımı, tarihçesi, ulaşım, beslenme, barınma ve yurt olanakları gibi bilgiler vermeye çalışacağız. İstanbul Kültür Üniversitesi hakkında soru sormak veya yorum yazmak isterseniz sayfanın aşağısında bulunan yorum gönder bölümünden soru veya yorum yazarak sayfamıza katkıda bulunabilirsiniz.

İstanbul Kültür Üniversitesi Hakkında Genel Bilgiler
Üniversite; Ataköy, Şirinevler ve İncirli Kampüsü olarak üç kampüste faaliyet göstermektedir. 2011-2012 öğretim yılı boyunca 7755 öğrenim gören öğrenci mevcuttur İstanbul Kültür Üniversitesinin de ana amacı Kaliteli Yükseköğretim yapmaktır. Kaliteli eğitim ve öğretime ulaşabilmenin sorunları ve bunların çözüm yöntemleri İKÜ için çalışan kişilerin yeni karşılaştıkları sorunlar değildir. Çünkü İKÜ, 1930'lu yıllardan bu yana eğitim ve öğretim ile başarıyla uğraş veren eğitimci kişilerin etkin olduğu bir vakıf tarafından kurulmuştur. 

Üniversite, eğitimci özelliklere ve deneyimlere sahip kişilerden oluşan Mütevelli Heyet tarafından yönetilmektedir. Yıllarını Anaokuldan Yükseköğretime kadar bütün öğretim aşamalarındaki okul kuruluşlarına vermiş ve eğitim sektöründe başarılarını kanıtlamış Mütevelli Heyet Başkanı ve Üyeleri, kalitenin mükemmel bir fiziki ortam ve seçkin, deneyimli ve yaratıcı bir öğretici kadro ile mümkün olduğunu çok iyi bildiklerinden, başlangıçtan itibaren bu iki hususun gerçekleştirilmesine özen göstermişlerdir.

İstanbul Kültür Üniversitesi Fakülte ve Bölümleri
İstanbul Kültür Üniversitesi 2547 Sayılı Yüksek Öğretim Kanunu çerçevesinde çalışmaktadır. 1997-1998 öğretim yılında 3 Fakülte ve 2 Yüksek Okul ile öğretime başlamıştır. Halen 5 Fakülte ve 3 Meslek Yüksekokulu'nda toplam 32 Yükseköğretim Programına öğrenci almaktadır. Ayrıca, Sosyal Bilimler Enstitüsü ve Fen Bilimleri Enstitüsü’nde 14 anabilim dalında doktora ve yüksek lisans programları sürdürülmektedir.

Fakülteler
Fen-Edebiyat Fakültesi
Eğitim Fakültesi
Hukuk Fakültesi
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Mühendislik Fakültesi
Mimarlık Fakültesi
Sanat ve Tasarım Fakültesi

Meslek Yükseokulları
İşletmecilik Meslek Yüksekokulu
Adalet Meslek Yüksekokulu
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu

Enstitüler
Fen Bilimleri Enstitüsü
Sosyal Bilimler Enstitüsü

Yerleşkelerde Yaşam
İstanbul Kültür Üniversitesi Ataköy, Şirinevler ve İncirli Kampüsü olarak üç kampüste faaliyet göstermektedir. Ataköy Kampüsü'nde Fen-Edebiyat Fakültesi, Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, Şirinevler Kampüsü'nde ise Hukuk Fakültesi ve İngilizce hazırlık birimleri, kız ve erkek yurtları, İncirli Kampüsü'nde ise Meslek Yüksek Okulları bulunmaktadır. İki kampüs arasındaki mesafe, yürüyerek 15 dakika sürmekte ve üç Kampüs arasında her 15 dakikada bir karşılıklı otobüs seferleri vardır.

Kampüsler içinde öğrenci yemek ve diğer ihtiyaçlarını karşılayabilecek imkân sağlanmıştır. Sabah ve akşam Kadıköy ve Bostancı'dan gelecek öğrenciler için Bakırköy Deniz Otobüsü iskelesine otobüs seferleri düzenlenmektedir.

Her üç kampüste otobüs ve Metro duraklarına yürüyerek 5 dakika mesafede olup İstanbul'un bütün semtlerine kolaylıkla ulaşmak mümkündür.

Kültür - Sanat Etkinlikleri
Çok yönlülüğü temel alan bütüncül bir eğitim yaklaşımını benimseyen İstanbul Kültür Üniversitesi, sanatın öğretim faaliyetlerinde ders içeriği, konusu, planı ve programları kadar önemli olduğunun bilinciyle disiplinlerarası işbirliğine önem vermektedir.

İstanbul Kültür Üniversitesi, Akıngüç Oditoryumu ve Sanat Merkezi, İKÜSAG ve Akıngüç Koleksiyonu ile kültür-sanat faaliyetlerini desteklemekte ve üniversitenin her köşesinde yaşatmaktadır.

İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ TABAN PUANLARI İÇİN TIKLAYIN


İstanbul Kültür Üniversitesi İletişim Bilgileri
Telefon: 0212 498 41 41
Fax: 0212 498 43 06
E-posta: kultur@iku.edu.tr
Adres: Ataköy Yerleşkesi, 34156 Bakırköy / İSTANBUL
Rektör: ERHAN GÜZEL

KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ HAKKINDA BİLGİLENDİRİCİ YORUMLARINIZI VEYA SORULARINIZI AŞAĞIDA BULUNAN YORUM FORMUNDAN PAYLAŞABİLİRSİNİZ.

Yorumlar