Mardin Artuklu Üniversitesi Hakkında Bilgi ve Yorumlar

Mardin Artuklu Üniversitesini tercih etmeyi düşünen ve hakkında bilgi edinmek isteyen öğrenci, öğretim görevlisi, memurlar vb. için genel tanıtımı, tarihçesi, ulaşım, beslenme, barınma ve yurt olanakları gibi bilgiler vermeye çalışacağız bu sayfada. Mardin Artuklu Üniversitesi hakkında soru sormak veya yorum yazmak isterseniz sayfanın aşağısında bulunan yorum gönder bölümünden soru veya yorum yazarak sayfamıza katkıda bulunabilirsiniz.

Mardin Artuklu Üniversitesi Hakkında Genel Bilgiler
Mardin Artuklu Üniversitesi 5662 Sayılı "Yükseköğretim Kurumları Teşkilatı Kanununda ve Yükseköğretim Kurumları Öğretim Elemanlarının Kadroları Hakkında Kanun Hükmünde Kararname ile Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnameye Ekli Cetvellerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun"la kurulan ve 28 Mayıs 2007 tarihinde Ahmet Necdet Sezer tarafından onaylanan, 17 yeni üniversiteden biridir. Mardin ilinde bulunmaktadır.

2007–2008 eğitim-öğretim yılında öğrenci alınarak 1104 öğrenci ile eğitim-öğretime başlamıştır.

2011-2012 Eğitim-öğretim yılında Kürt Dili ve Edebiyatı lisans programına 20 öğrenci alarak, Türkiye'de ilk defa lisans düzeyinde Kürtçe eğitim veren akademik kuruluştur.

Mardin Artuklu Üniversitesi, bulunduğu şehrin, bölgenin sosyal ve kültürel ortamına katkıda bulunmayı, ülkemizdeki ve Ortadoğu'daki üniversiteler arasında köprü oluşturmayı hedeflemektedir.


Akademik personel ve öğrenci sayısı 

Yeni akademik eğitim-öğretim yılına 4469  “Lisans” ve “Ön Lisans” öğrencisiyle başlayan Artuklu Üniversitesi “Yüksek Lisans” ve “Doktora” programlarına yerleşecek 600 öğrenciyle birlikte bu sayı 5069’a ulaşmış durumda.

Öne çıkan bölümleri 

2011-2012 Eğitim-öğretim yılında Kürt Dili ve Edebiyatı lisans programına 20 öğrenci alarak, Türkiye'de ilk defa lisans düzeyinde Kürtçe eğitim veren akademik kuruluştur.

Ulaşım

Karayolu: Terminale belediye otobüsleri ve minibüslerle ulaşmak mümkündür. Otogar Tel : (+90-482) 212 15 49

Demiryolu: İl topraklarına Şanlıurfa-Ceylanpınar’ dan giren demiryolu, sınırı izleyerek Suriye ve Irak’a ulaşır. Ayrıca Şenyurt kasabasından geçen bu yola Mardin 30 km. hatla bağlıdır.

 İstasyon Tel : (+90-482) 212 51 36

Havayolu: Haftanın beş gününde (Pazartesi, Salı, Çarşamba, Perşembe ve Cumartesi) Ankara aktarmalı İstanbul uçak seferleri yapılmaktadır.

Hava Limanı Tel : (+90-482) 313 00 00 – 313 27 18

Mardin Artulu Üniversitesi tek yerleşkesi olup, yerleşkesine şehir merkezinden halk otobüsleri ile ulaşım sağlanmaktadır.


MARDİN ARTUKLU ÜNİVERSİTESİ TABAN PUANLARI İÇİN TIKLAYIN
Mardin Artuklu Üniversitesi İletişim Bilgileri
Telefon: +90 482 2134002
Fax: +90 482 2134004
Web: www.artuklu.edu.tr
E-posta: info@artuklu.edu.tr
Adres: Mardin Artuklu Üniversitesi Yenişehir Yerleşkesi, Diyarbakır Yolu Yenişehir Mardin
Rektör: Ahmet AĞIRAKÇA

MARDİN ARTUKLU ÜNİVERSİTESİ HAKKINDA BİLGİLENDİRİCİ YORUMLARINIZI VEYA SORULARINIZI AŞAĞIDA BULUNAN YORUM FORMUNDAN PAYLAŞABİLİRSİNİZ.

Yorumlar