Erzincan Üniversitesi Hakkında Bilgi ve Yorumlar

Erzincan Üniversitesini tercih etmeyi düşünen ve hakkında bilgi edinmek isteyen öğrenci, öğretim görevlisi, memurlar vb. için genel tanıtımı, tarihçesi, ulaşım, beslenme, barınma ve yurt olanakları gibi bilgiler vermeye çalışacağız bu sayfada. Erzincan Üniversitesi hakkında soru sormak veya yorum yazmak isterseniz sayfanın aşağısında bulunan yorum gönder bölümünden soru veya yorum yazarak sayfamıza katkıda bulunabilirsiniz.

Erzincan Üniversitesi Hakkında Genel Bilgiler
Anadolu'da bir dünya üniversitesi olma ülküsüyle yola çıkan Erzincan Üniversitesinin temelleri, 1976’da Atatürk Üniversitesine bağlı Erzincan Meslek Yüksekokulu ve aynı tesis içinde (eski Eğitim Enstitüsü) faaliyet gösteren Erzincan Eğitim Yüksekokulu ile atılmıştır.

1992’de Eğitim Yüksekokulu Erzincan Eğitim Fakültesine dönüştürülmüş ve Atatürk Üniversitesi Rektörlüğüne bağlı olarak ilköğretime yönelik lisans düzeyinde öğretim vermeye devam etmiştir.

1987 Erzincan Hukuk Fakültesi kurulmuştur. Fakülte öğretim faaliyetlerine 1991 yılında Erzincan’da başlamış ancak 13 Mart 1992 depremi sonrasında Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesinde öğretime devam etmek zorunda kalmıştır. 1994’te ise tekrar Erzincan’da faaliyetlerine başlamıştır.

Sağlık Yüksekokulu 1996’de Sağlık Bakanlığı ile YÖK arasında imzalanan işbirliği protokolüyle kurulmuştur. 1999-2000 öğretim yılında da ilk öğrencilerini alarak eğitim-öğretime başlamıştır.

2003’de Fen-Edebiyat Fakültesi kurulmuş, 2004-2005 öğretim yılında da ilk öğrencilerini almıştır.

1991-2004 yılları arasında yine Atatürk Üniversitesine bağlı olarak Erzincan İlahiyat Meslek Yüksekokulu ile Refahiye, Tercan ve Kelkit’te Meslek Yüksekokulları açılarak öğretime başlanmıştır.

Erzincan’ın Kemaliye ilçesinde 1996 yılında Fırat Üniversitesi’ne bağlı olarak Kemaliye Hacı Ali Akın Meslek Yüksekokulu açılmış, 2006 yılına kadar da aynı üniversiteye bağlı olarak eğitim-öğretim faaliyetlerine devam etmiştir.

01.03.2006’da Erzincan Üniversitesi kurulmuştur.

O güne kadar Atatürk Üniversitesine bağlı olarak eğitim veren;
Eğitim Fakültesi
Hukuk Fakültesi
Fen Edebiyat Fakültesi
Sağlık Yüksekokulu
Erzincan Meslek Yüksekokulu
İlahiyat Meslek Yüksekokulu
Refahiye Meslek Yüksekokulu
Tercan Meslek Yüksekokulu
Kelkit Aydın Doğan Meslek Yüksekokulu
Fırat Üniversitesi’ne bağlı olarak eğitim veren
Kemaliye Hacı Ali Akın Meslek Yüksekokulu

Erzincan Üniversitesine bağlanmıştır. Üniversite kurulduktan sonra da;
Sosyal Bilimler Enstitüsü
Fen Bilimleri Enstitüsü
Sağlık Bilimleri Enstitüsü
Tıp Fakültesi
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Mühendislik Fakültesi
İlahiyat Fakültesi
Eczacılık Fakültesi
Diş Hekimliği Fakültesi
Sivil Havacılık Yüksekokulu
Kemaliye Hacı Ali Akın Turizm ve Otelcilik Yüksekokulu
Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu
Yabancı Diller Yüksekokulu
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Kemah Meslek Yüksekokulu
Üzümlü Meslek Yüksekokulu
Turizm ve Otelcilik Meslek Yüksekokulu
Çayırlı Meslek Yüksekokulu
İliç Dursun Yıldırım Meslek Yüksekokulu
Adalet Meslek Yüksekokulu   kurulmuştur.

Erzincan Üniversitesinin yeni kampüs alanı Yalnızbağ Beldesi mücavir alanında ve ileride tahsis edilmesi düşünülen ilave taşınmazlardan oluşmaktadır. Bugün yaklaşık 18000 öğrenciye 700’ün üzerinde akademik personeli ile hizmet etmektedir.

Yaşam Standardı
Öğrencilerin yemek, barınma, yol ve kırtasiye giderleri aylık 250 ile 350 Avro arasındadır. İsteyen öğrenciler özel yurtlar, apart daireler veya Kredi ve Yurtlar Kurumu Yurtlarında kalabilir. Şehir merkezinde mobilyasız daire veya ev kiralamak da mümkündür.

Erzincan sosyal, ekonomik ve kültürel hayatı itibariyle rahat, ulaşımı özellikle öğrenciler için ucuz ve kolay bir şehirdir. Öğrenciler otobüs kartları ile "CANKART" ile ucuz ve aktarmalı seyahatler yapabilirler. Otobüs ücreti "CANKART" ile 1.25 Türk Lirasıdır. 

Beslenme
Erzincan Üniversitesi yemekhanesinde günlük en az üç çeşit olmak üzere öğle yemeği sunulmaktadır. Öğrenciler için öğle yemeği ücreti 2.5 TL. Öğrenciler kendilerine sağlanan kimlikler ile rahatlıkla Yalnızbağ kampüsü, Başbağlar ve Hukuk Fakültesi kampüsünde yemek hizmetinden yararlanabilirler. Ayrıca, kampüs içerisinde bulunan özel bir işletme olan kantinde ayrıca yemek ve içecek servisi yapılmaktadır.
Erzincan Üniversitesi İletişim Bilgileri
Telefon: 04442266666
Fax: 04462266665
E-posta: rektorluk@erzincan.edu.tr
Adres: Fatih Mahallesi Erzincan Üniversitesi Rektörlüğü - Erzincan/Merkez
Rektör: İLYAS ÇAPOĞLU

ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ HAKKINDA BİLGİLENDİRİCİ YORUMLARINIZI VEYA SORULARINIZI AŞAĞIDA BULUNAN YORUM FORMUNDAN PAYLAŞABİLİRSİNİZ.

Yorumlar